Storytelling Customer story

Versterk de emotionele klantbeleving

Storytelling People verbindt mensen en organisaties met storytelling workshops, trainingen & leiderschap

De workshop customer story versterkt de customer journey met de ultieme storytelling beleving. De consument van nu laat zich niet meer sturen, maar wil zich wel laten leiden. Merken zullen steeds meer ervaringen moeten creëren die klanten waarderen. Het gaat om: Klanten echt begrijpen. Consistente communicatie. Insights. Touch points. Engagement. In de workshop leren we hoe we met storytelling relevante online merkervaringen kunnen realiseren. En wat er nodig is om de ultieme customer story & journey te ontwikkelen.

Een klant is een verhaal

Aan de hand van een customer story vormt digital storytelling het essentiële hart om mensen online te verbinden. Elk contact tussen klant en merk of bedrijf hoort raak te zijn. De essentie is: de juiste persoon op het juiste moment in zijn customer journey te raken met voor hem of haar de meest relevante content. Of dat functioneel is (klik door, aankoop) of emotioneel (customer stories) of onderhoudend (video) of interactief (enquête, chat) of persoonlijk (servicedesk, accountmanager) doet niet terzake: die eerste touchpoint seconde moet mensen binnen het verhaal krijgen. En dat is mooi, want verhalen zijn in staat mensen te laten beleven wat anders niet zou doordringen.

Customer story

Programma

Wij maken altijd programma’s op maat. Vaste onderdelen van de workshop zijn:

  • Wat is het belang van online storytelling en hoe werkt het?
  • Hoe ontwikkel je een storytelling platform?
  • Het belang van een contentformule en persoonlijke verhalen
  • Analyse van best cases customer stories
  • De verbinding tussen customer experience – customer journey – customer conversie
  • De rol van geoptimaliseerde content-connecting en design usability

Resultaten workshop

Het workshop programma customer story versterkt uw rol als marketeer en community manager. Deelnemers aan de workshop hebben:

  • Inzicht in hoe je online-storytelling effectief maakt (waarom-hoe-wat vertel je?)
  • U krijgt inzicht in de fundamenten waarop storytelling is gebaseerd
  • U ontwikkelt uw eigen krachtige customer story
  • Kennis over de integratie van verhaal, doelstellingen, strategie, media en technologie
  • Kennis over de tools om de customer journey optimaal te monitoren
  • Kennis over de waarde en de toepassing van de Content Cube
  • U beschikt over een gericht stappenplan: customer experience – customer journey – customer conversie

Storytelling workshops in o.a. Amsterdam

Onze storytelling workshops zijn modulair opgebouwd en aan te passen aan uw wensen wat betreft aantal deelnemers en locatie.

  • Inhoud aangepast op uw organisatie en uitdagingen
  • Groepen tot 12 deelnemers één trainer
  • Groepen boven 12 deelnemers aantal trainers in overleg
  • In-company of op locaties in Vught, Veenendaal en Amsterdam

Over Storytelling People

Storytelling People gelooft in de kracht van het persoonlijke verhaal en de corporate story om mensen te verbinden. Wij enthousiasmeren mensen en organisaties met gerichte storytelling verhalen, programma’s, workshops, trainingen, campagnes en onze OneStory® App.

Contact

Contact

Storytelling People
Karstraat 38
5301 BR Zaltbommel
T 0418-841957
E info@storytellingpeople.nl

Onze klanten

Corporate storytelling maakt het abstracte bedrijfsverhaal toegankelijk in verhalen van en voor mensen.

Heineken: de magie
Amgen
Randstad: shaping work
corporate-storytelling-examples
g4s
oracle

Brochure aanvragen

Corporate storytelling brochure

Download de Storytelling People app

De gegevens zijn verzonden en zullen worden verwerkt.